Saturday, November 17, 2012

CUTI 2 MINGGU...

bismillahirrahmannirrahim.....Cuti sekolah telah bermula. Saya???Saya bercuti sejak Julai yg lalu dan kemungkinan saya akan mula bekerja Jan 2013 sekiranya tiada apa-apa masalah. Baru sahaja selesai menjalani proses kemoterapi cycle 3. Alhamdulillah setakat hari ini semua berjalan dengan baik. Satu perkara yang agak menggembirakan saya telah diberi cuti rehat selama 2 minggu. Rawatan akan disambung semula pada selepas 3 Dis. Saya akan menjalani ct scan untuk melihat perkembangan dan keadaan BC saya. Semuga semua berjalan dgn lancar. Mengharapkan yang terbaik dan pastilah yang berlaku itu yg terbaik. Walaupun mengikut perancangan asal rawatan cycle 4 diteruskan selepas rehat 1 minggu. Namun atas perbincangan dgn oncologist pada minggu lepas, rawatan akan disambung sejurus keputusan ct scan diperolehi. Masih tercari-cari destinasi utk pergi bercuti. Mengambil  peluang utk membawa budak2 (3A-akif,aqil,akid) pergi bercuti. Dengan mengambil kira keadaan cuaca yang sentiasa hujan, maka tidak pasti lg ke mana harus dituju. Yang pasti destinasinya di dalam Malaysia.
Cuti sekolah kali ini, aktiviti 3A agak longgar walaupun ada pada awalnya ada perancangan utk menghantar akif dan aqil ke kelas tahfiz utk kelas Al-quran, namun atas sebab2 tertentu ia terpaksa dibatalkan. Tiada aktiviti khusus untuk mereka, sekadar menetapkan sasaran utk akif khatam mengaji Al-quran. Manakala utk aqil memastikan bacaan mengaji bertambah lancar. dan siapa tuk gurunya??? Pastilah mamanya yg garang...Dinding!!!!!!Aktiviti rutin berjalan seperti biasa, cuma yang pasti terasa sedikit 'meriah' dengan 3A yang sedang bercuti..Suara mama yang sentiasa bergema memenuhi ruang rumah...bak kata cik suami mama alami sindrom menopause..huahuahua.. mmg pun itu sindrom yang akan dialami spt yg diberitahu oleh dr. Ketika entri ini ditulis saya baru sahaja selesai meredah kebun (kebun ke??? tak tahu nak panggil apa) bersama 3A . Insyaallah jika diizinkan akan ada sambungan bagi catatan ini. Doakan yang terbaik utk saya.



1 comment: