Sunday, February 10, 2013

PENGALAMAN BARU...PHOTOSHOT

Bismillahirrahmanirrahim...catatan ini bersambung lagi...Hari ini dpt pengalaman baru yg tak pernah terfikir akan dilalui..Dapat panggilan dari kak eza suruh datang utk photoshot di Kota Damansara.. hai kak eza last minute punya call, kelam kabut hidup sbb tgh masak utk anak2.Alhamdulillah dah nak settle masak. Terus bersiap dan drive ke HQ. Smpi dkt sana kak eza tgh mekapkan En Wan. Bagus punya budget sbb tukang mekapnya kak eza, jimat belanja....

Hai ya Allah tak pernah pun terfikir akan berada dalam dunia seperti ini..Ya Allah tetapkanlah hati ku ke arah kebaikan...hanya Engkau yg tahu isi hati ku. Bila tiba giliran aku, ada satu masalah yg mmg aku tahu, aku ada masalah utk senyum!!!!!!!!!!!!!!ya...itulah masalah aku yg utama.puaslah kak eza buat lawak...akhirnya aku boleh senyum...tp last minute...kelakar...nanti bila gambar dah ready saya akan upload.mcm2gaya...kaku..tak pernah berposing suruh berposing, nasiblah kau zul (jurukamera.hari ini).
 Kebelakangan Allah beri saya peluang utk buat kebaikan dengan menjadi motivator kepada rakan2 yg senasib. (walaupun saya sendiri juga perlu motivasi dari org lain). Dan yg pasti cik hubby menjadi motivator utama kepada diri saya..byk nasihat dan semangat dari sidia. Saya akan cuba sedaya upaya utk berkongsi pengalaman dan semangat. Kebanyakan seseorang yang mempunyai ahli keluarga yang sakit sering mengatakan pesakit itu tidak mempunyai semangat untk terus hidup. Apa yg boleh saya kata, sokongan keluarga sangat2 penting. Diri sendiri juga kena kuat semangat. Kekuatan itu harus dicari. Bagaimana saya mencari kekuatan.? Antara amalan saya yg sering saya amalkan ialah zikir, istighfar, sebanyak mungkin. Bukan itu sahaja sering mengaji...mengaji...mengaji.... banyakan amalan solat malam..lakukan sebaik mgkn. Saya cuba mencari kekuatan itu. Saya merayu, rayu, meminta, memohon kpd yg Esa agar saya diberi kekuatan dan ketenangan. Alhamdulillah keblkgn ini saya lebih tenang dan lebih kuat . Saya akan teruskan perjalann hidup ini, kerana hanya itulah yg boleh kita lakukan, selebihnya itu terserahlah pada yg Esa. Saya insan biasa yg tak punya apa2 yg tak tahu bila penghujungnya. Semuga pengakhiran saya dalam keadaan husnol khotimoh. Catatan ini berhenti disini dahulu. Panjang umur kita berjumpa lagi. Doakan yg terbaik utk saya.

No comments:

Post a Comment