Tuesday, February 5, 2013

CUTI KU DIPANJANGKAN LAGI

Bismillahirahmanirrahim...catatan ini disambung lagi. Semalam adalah perjumpaan dengan onkologi untuk temujanji kemoterapi kali ke 17. Mengikut perancangan asal kemoterapi yang harus dijalani 18 kali, namun memandangkan respond yang badan yang 'ok' doctor mencadangkan supaya kemoterapi ditambah kepada 24 kali. Dalam perjumpaan semalam juga doctor mencadangkan pertemuan dengan pakar bedah selepas tamat cycle ke 6. Rasional doctor utk menambah bil kemo kerana semakin byk kemo dijalankan semakin byk sel kanser yg dpt di'bunuh'.(in sha Allah).Doktor mengatakan walaupun sel kanser telah merebak ke tpt lain, namun pembedahan perlu juga dijalankan supaya tisu yg telah 'rosak' dpt dibuang supaya dapat mengawal perkembangan sel kanser berkenaan. Keputusannya masih belum ku ketahui, nanti bila tiba masänya akan ku tanya pada yg Esa. Selesai kemoteräpi yg ke 8, doktor ada mencadangkan supaya aku menjalani radioterapi. Berapa kali juga belum ku ketahui. Letih mendengarnya. Namun ku tahu Allah takkan memberi sesuatu diluar kemampuan hambanya. Mampukah aku...kita tunggu dan lihat..

Dr Lim menambah bilangan cuti lagi 3 bulan..seronok? Mari kita tukar tempat...sakit + cuti, sihat+kerja... mana satu pilihan anda? Health is wealth...saya tahu ramai yg akan memilih utk sihat+kerja...nama je cuti tp sibuk juga. ( sayalah tu) sibuk tak bertempat.Semalam berbual dengn seorang pesakit kanser payudara tahap 4. Beliau merupakan surirumah tangga berumur 51 tahun. Mempunyai anak 3. Ini adalah kali ke 2 . beliau menjalani kemoterapi.. beliau bertahan dengan kemoterapi, berulang alik dengan menaiki teksi. Sentiasa tersenyum. Beliau kini sudah menjalani 13kali. Beliau kini menghadäpi simptom tangan dan kaki kebas. Ini yang kuketahui merupakan salah satu simpton untuk pesakit yang menggunakan regime yg sama paxlitaxel. Alhamdulillah walaupun susah kali ke 17, aku belum merasai simpton itu. Aku harap tidak akan melalui pengalaman itu.

Kebelakangan ini ramai menegur mengatakan aku kelihatan lebih segar dan sihat. Ya ke? Alhamdulillah..semoga kata2 teguran itu merupakan satu doa. Kebelakangan ini apabila di onkologi ramai yang kerap menegur dan bertanya menemankan siapa yg sakit di onkologi. Selalunya saya akan senyum dan mengatakan säyälah yg sakit. Selalunya mereka akan bertanya...saya ada makan ubat sampingan tak disamping buat kemo. Ya....saya mengamalkan habbatussauda, air zamzam, vit C vit D+kalsium, dan kini SARI AGEGARD keluaran syarikat Dato'. Dr Sarimah..Setakat ini Alhamdulillah...saya rasa lebih segar dan sihat. Mcmana keadaan  kanser saya pun tak tahu. Nantilah bila ct scan selesai  saya akan update..( kalau saya ada keberanian. Ramai bertanya mcmana SariAgegard bertindak? Baik dlm SARIAGEGARD terdapat double stemcell yang berfungsi utk membaiki dan menggantikan sel2 yg rosak dan bermasalah. Kedua, ia mengandungi B17 yg dikatakan boleh membunuh sel2 yg rosak dan bemasalah seperti sel kanser. Ketiga ia diperkuat oleh ozon yang membantu penyerapan nutrient oleh sel badan secara maksimum. Diberitatahu  salah satu masalah ialah penyerapan nutrient oleh sel badan. Kadang2sel badan hanya mampu menyerap sekitar 40%-60%sahaja nutrient yg masuk kedalam sistem badan.. Jadi diharap dngan adanya ozon, sel badn dapat menyerap lebih byk nutrient.Saya tidak menolak tentang supplement lain yg ada dlm pasaran. Bagi saya semua ubat bagus, segalanya akan jd penawar kalau ada IzinNya. In sha Allah..

Nampaknya catatan ini berhenti  disini. Doakan yg terbaik uk säya...hanya  Allah yg mampu membalasnya.

9 comments:

  1. Assalamualaikum. Aunty doakan semoga Liza cepat sembuh. Liza masih muda, kuatkan semangat, insyaAllah aunty yakin Liza boleh sembuh. Betul apa yang Liza buat, usaha dan mohon pertolongan Allah, kerana Allah menentu segala2nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslkm aunty..aunty follow blog prof hasnah ke? Saya perasan nama aunty.. yes aunty saya tahu saya takde pilihan melainkan utk terus berjuang. Saya pun tak tahu dimana penghujung saya. Saya mengharpkan Allah merahmati saya dengan diberi kekuatan dan ketenangan. Kesembuhan itu milikNya. Diberi dan dipinjamkan kesihatan pada ketika ini sudah seribu kesyukuran. Doakan saya kuat dan tenang..

      Delete
  2. Assalammualaikum, sekali lagi.. Ley tertarik untuk baca blog akak.. menceritakan tentang pengalaman puan.. If boleh, Ley nak tahu puan buat rawatan di mana? Ley penghidap Neurofibrosarcoma Schwanomma.. sejenis kanser tulang belakang yg masih lagi dirawat. Air zam zam dan habatussauda sangat membantu Ley dlm proses treatment. Tapi, xada masa yg sgt terluang utk Ley buat blog macam akak. So, membaca blog akak buat semangat Ley jadi kuat utk hidup, dan Ley tahu kat luar sana.. ada ramai pesakit kanser yg sedang berjuang.

    ReplyDelete
  3. Salam..saya nak beri cadangan untuk mencuba produk berasaskan Transfer Factor yang berfungsi sebagai mengajar sistem ketahanan imun badan kita dan memusnahkan terus virus dalam badan agar kesihatan terjamin..dijamin berkesan untuk rawatan leukimia,kanser dan banyak lagi..insyallah..try sngt2 produk ni..insyaallah dapat membantu..banyak testimonial yang berjaya dalam rawatan kanser dng menggunakan Transfer Factor..

    boleh tengok testimonial yang berjaya disini..

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=428201323964680&set=a.428198847298261.1073741829.428178340633645&type=1&theater
    (boleh contact sy di link fb diatas..)

    atau visit http://4lifefortune.blogspot.com/

    terima kasih..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Puan
    Saya Sza dr Gombak...sedang buat thesis tentang KPD...sudi tak Puan ditemuramah utk thesis saya?TQ

    ReplyDelete
  5. Salam. sy cuma nak share salah satu cara untuk merawat penyakit kanser. Untuk maklumat lanjut boleh hubungi sy 0194657046...
    KHASIAT CORDYCEPS
    CORDYCEPS YANG DIKULTURKAN OLEH SYARIKAT AHB ADALAH JENIS PENGKULTURAN BERPATEN YANG BERMUTU TINGGI DIIKTIRAF DI PERINGKAT ANTARABANGSA DAN MEMPUNYAI 28 KALI GANDA KHASIATNYA DARIPADA CORDYCEPS YANG LIAR (SINENSIS). CORDYCEPS SANGAT MEMBANTU DALAM KESIHATAN KITA DAN ANTARA KEBAIKANNYA IALAH :
    1.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps mampu merendahkan tekanan darah yang terlalu tinggi,
    2.Penyelidik mendapati bahawa cordyceps membantu mengurangkan secara berkesan astma, lelah, letih, kepenatan dan lain-lain penyakit berkaitan dengan system respirasi/pernafasan.
    3.Penyelidik juga mendapati bahawa cordyceps mampu memperbaharui kemampuan tenaga seks lelaki.
    4.Cordyceps juga membantu meningkatkan tahap tenaga. Malah, cordyceps mempunyai kemampuan untuk meningkatkan adreanaline yang mana dapat memulihkan tenaga yang lemah dengan cepat.
    5.Penyelidik mendapati cordyceps adalah herba anti-aging/anti penuaan yang luar biasa.
    6.Penyelidik mendapati cordyceps membantu meregulasikan/menyeimbangkan gula dalam darah. Herba ini amat membantu dalam melawan penyakit diabetes/kencing manis.
    7.Cordyceps membantu dalam memperbaiki ingatan dan mampu meningkatkan mood malah menajamkan minda.
    8.Cordyceps membantu menyerap lain-lain nutrin/zat/vitamin dengan lebih berkesan dan effectif.
    9.Cordyceps juga pembina darah (blood builder) dan mencuci darah (build purifier) yang hebat.
    10.Cordyceps membantu fungsi jantung, hati, pankreas dan buah pinggang.
    11.Cordyceps membantu menguatkan sistem imuniti (sistem daya tahan badan daripada penyakit)
    12.Cordyceps meningkatkan anti-oksidan dan anti-radang.
    13.Cordyceps membantu sebagai anti-tumor atau anti-kanser
    14.Cordyceps membantu membaiki fungsi sistem pencernaan.
    15.Cordyceps membantu mengurangkan risiko pembentkan batu hampedu.
    16.Cordyceps membantu mengurangkan risiko mendapat penyakit Parkinson
    17.Cordyceps membantu mengurangkan masalah kolestrol yang tinggi.
    Kesimpulan Penggunaan herba ini dikesan sejak China kuno dimana ia digunakan oleh Maharaja China. Ia digunakan untuk menguatkan dan membina semula badan terutama selepas keletihan atau setelah sakit yang lama yang selalunya dikaitkan dengan buah pinggnang yang lemah. Hasil yang hebat telah dilaporkan terutama yang berkaitan dengan penyakit buah pinggang terutama buah pinggang yang gagal. Mengikut kajian, cordyceps telah meningkatkan 17- hydroxycorticos-teroid dan 17-ketosteroid level (yang bertindak sebagai super-cortisone tanpa toxic. Mengikut perubatan China, masalah yang berkaitan dengan buah pinggang dapat dilihat melalui simtom kepenatan yang keterlaluan/chronic fatigue, sakit sendi dan belakang, berdenggung di telinga, pelbagai jenis masalah seksual seperti mati pucuk/impotance. Cordyceps mampu menyelesaikan masalah ini. Cordyceps ibarat team player kerana kesan yang membantu banyak bahagian di badan kita. Kajian seluruh dunia menunjukkan ia kesannya adalah luas untuk organ dalaman dan membantu membersihkan darah.
    pm 0194657046...tq.

    ReplyDelete
  6. Slam…sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser sebanyak 0.6 cm dan 0.8 cm sebulan mgikut dose yang di gunakan..herba warisan ini terlalu berkesan…daun herba warisan…merawat dan membaik pulih…jangan tunggu sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia…herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi…
    sy cma bntu membantu…sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa…penawar nya telah ada…hubungi sy secepat munkin
    Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh…jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid…orang ada kanser…saya akan membantu merawat hingga sembuh
    NAMA SYARIKAT SAYA…..JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete