Saturday, January 22, 2011

Cendawan Susu Harimau..

Setelah lama berhenti dari catatan ini, baru hari ini berpeluang untuk mengadap komputer lebih lama dari biasa. Banyak perkara yang telah berlaku. 2 minggu lepas seseorang  ada memberitahu tentang sejenis herba iaitu cendawan susu harimau dan kebaikannya terhadap mengubati pelbagai penyakit termasuk kanser. Beliau memberitahu untuk mendapatkannya di R & R Tapah iaitu daripada orang asli yang ada disitu. Tertanya juga, kalau dah pergi kesitu dengan siapa nak bertanya, bimbang dah pergi kesana tetapi tiada pula cendawannya. Semuanya bergantung dengan nasib. Sambil2 itu cuba mencari maklumat mengenainya dan entah macamana terjumpa satu website dan di website tersebut ada memberitahu sesiapa yang berminat untuk menadapatkannya boleh menghubungi satu emel yang dinyatakan. Akhirnya mencuba nasib menghantar emel seperti yang dinyatakan dan tidak disangka mendapat balasan. Setelah beberapa kali berbalas emel, pihak berkenaan setuju akan menghantar cendawan tersebut melalui pos ekspress. Setelah menerima cendawan tersebut, bertanyakan pada pihak berkenaan tentang bilnya dan jawapannya " do not worry about the bill. We have been giving out the sample for volunteers who are in need. Just hoping it helps. If it helps and u need more, just let me know" Terkejutnya dan sangat bersyukur.. Terima kasih Ya Allah..dengan pertolongan ini. akhirnya mendapat tahu orang yang dihubungi awalnya adalah seorang Dr dan penyelidik di Mardi, Serdang.
Beliau sedang melakukan kajian terhadapat cendawan ini dan cuba membiakannya sendiri. Kerana secara habitat semulajadinya, ia sangat sukar ditemui dan kalau ada pun harga sangat mahal dipasaran. (Setakat ini tak tahu berapa harganya, tapi dari bacaan harganya mahal dan susah nak ditemui.) Kemudian mendapat tahu juga salah seorang lagi yang dihubungi juga adalah seorang Chief Exec. Officer, LignoBiotech, sebuah company yang membangunkan penyelidikan  ini. Siapa sangka, dalam dunia masih ada orang yang baik hati. Syukur...Harapnya ada kesan yang positif . Pada masa yang sama juga, ketika ini menjadikan amalan meminum air rebusan daun durian belanda. Dikatakan durian belanda termasuk buah, daun, kulit pokok dan kebanyakannya mempunyai khasiat yang tersendiri salah satunya untuk merawat penyakit kanser kerana dikatakan juga ia mempunyai kesan seperti kemoterapi namun ia 10000 kali ganda lebih baik daripada kemoterapi. Entahlah, itu adalah daripada bacaan yang diperolehi daripada sumber internet, setakat ini belum terjumpa satu bacaan ilmiah yang menerangkan tentang khasiat durian belanda ini. Walau apa pun, usaha harus diteruskan, tak kiralah melalui cara apa, asalkan tidak melanggar hukum Islam. Allah jugalah Penyembuh yang Berkuasa.

Catatan ini berhenti disini, doakan yang terbaik untuk saya..

4 comments:

  1. Hi!

    I'm Mr. Wu, can I know whether Mardi Serdang there have any "durian belanda" trees? For your information, I need its leaves for my PhD research. Hoping you can give me some useful information. Thanks!

    Please feel free to drop me a message at blueseng21@gmail.com.

    ReplyDelete
  2. salam cik,
    saya rasa gembira dan harapnya kesihatan cik semakin baik. saya merupakan pekerja di LiGNO Biotech ni. =)

    ReplyDelete
  3. Menjual jamur susu harimau yang dipercaya ampuh mengobati penyakit kanker,tumor,jantung,asma,jerawat batu dan penyakit kronis lainnya.Jamur kami berasal dari hutan rimba sumatera
    Harga = 500 ribu/kg kering
    Hub 081375451754 (Hadi)
    Harga bisa nego jika pembelian dalam jumlah banyak.

    ReplyDelete
  4. Saya Assalamualaikum,
    En.Mohd Zuhairi bin Noordin , pengasas produk Jutawan Herbs

    Sy ada menjual herba warisan yg boleh merawat semua jenis kanser dari tahap 1 hingga tahap 4 dan juga untuk sakit lutut dan asthma. Herba warisan ini tidak mengganggu rawatan kimoterapi. Ia boleh diambil semasa rawatan hospital, malah lagi baik jika berubat bersama² supaya lebih cepat sembuh. Daun2 herba yg terpilih ini terbukti mujarab dan sukar dijumpai, malah belum ada mana2 syarikat yg mengeluarkan herba ini. Ia herba khusus merawat kanser. Fokus herba ini untuk membunuh sel-sel kanser hingga tahap akar umbi supaya kanser tidak berulang lagi. Jangan biarkan penyakit anda menghuni dlm tubuh terlalu lama. Sel kanser akan merebak ke organ-organ lain. Setiap penyakit ada penawarnya, herba bukanlah benda asing lg, jangan was-was, sejak beratus tahun herba sudah digunakan oleh nenek moyang kita. Ia penawar ciptaan tuhan. Benda semulajadi tidak akan mengganggu rawatan moden. Kita usaha merawat sehabis boleh. Tidak ada sesiapa yg boleh menetap kan utk sembuh tidak boleh bercampur-campur rawatan.

    Penawar dah ada, hubungi sy secepat mungkin .Bukan pesakit kanser juga boleh amalkan herba ini sebagai amalan harian untuk mencegah kanser. Untuk pesakit kanser pula sy akan bantu merawat sehingga sembuh dgn herba ini. Saya juga akan membantu anda memberi nasihat dan motivasi bagaimana untuk hadapi kanser, serta cara-cara utk berdepan dgn kanser. Cara menjaga pemakanan dan nasihat lain utk anda.Sy dh jumpa ramai pesakit, mungkin kita blh berkongsi pendapat bagaimana hendak merawat sampai sembuh. Ramai pesakit sy dah sembuh, anda bila lagi....? 😊

    Boleh singgah di youtube channel kami di Jutawan Herbs utk melihat testimoni kanser. Sila layari laman facebok saya JUTAWAN HERBS.

    Testimoni-Testimoni pengguna JUTAWAN HERBS

    ▪️ Kanser payudara stage 4

    Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM.
    Sekarang dah sembuh dan sihat, dulu doktor berkata dia mampu hidup setahun saja lagi. Selepas itu dia mula minum jus herba sampai sekarang, lebih 6tahun dia minum. Dia menerbitkan buku perjuangan kanser sepanjang hidupnya dengan herba. (Buku boleh order dgn sy). Dia menjadi tetamu dalam rancangan Selamat Pagi Malaysia, Tv1 menceritakan tentang kanser.





    ReplyDelete