Wednesday, January 12, 2011

Nekad..

Semalam ketika melayari internet, terjumpa satu blog kepunyaan seseorg yg merupakan pesakit BC jgk. Meninggalkan satu pesanan dgn harapan kakak ini akan memberi respon. Alhamduliilah, kakak ini memberikan respon dan akhirnya berjaya jg menghubungi kakak ini. Beliau yg ku panggil kak yati telah didiagnos mempunyai BC pada tahun 2009. Beliau telah menjalani 4cycles kemo. Akhirnya ptg td memberanikan diri utk menghubungi beliau krn ingin meminta pandangan peribadi beliau, iaitu hharuskah ku teruskan surgeri ini.. Setelah berbual utk seketika, akhirnya aku nekad utk menangguhkan lg surgeri ini sehingga ke tarikh yg belum dipastikan lagi. Dari pembacaaan, byk menunjukkan kes setelah menjalani pembedahan, sel kanser ini akan merebak ke bahagian lain, namun jg ada kes yg menunjukkan setelah proses surgeri dan kemo, pesakit sembuh.Namun bila difikirkan dgn keadaan yg ada skrg, tubuh badan masih sihat dan bertenaga, jadi akan ditangguhkan lagi surgeri ini.
Terima kasih kak yati, byk kata2 kak yati menjadi perangsang utk saya.Jika diizinkan oleh Allah pasti kita akan sembuh. Ya..kita harus positif..positif..Berusahalah selagi terdaya.
Pagi tadi jgk sempat berbual dgn seseorang iaitu kak bibah, cikgu senior yg byk pengalaman. Banyak kata2 dan cerita yg menjadi perangsang dan ikhtibar. Beliau juga mempunyai kakak yg merupakan pesakit kanser. Tetapi bukanlha pesakit BC. Banyak nasihat dari beliau.Catata ini terhenti utk seketika , doakn yg terbaik utk saya...

No comments:

Post a Comment